Polecamy

Prichal 80 – Wspaniały, nadmorski ośrodek dla rodzin z dziećmi – Zatoka, Ukraina

Idealny, nadmorski ośrodek dla rodzin z maluchami! Czysta plaża, ciepłe Morze Czarne, plac zabaw, baseny, restauracja plażowa. Do tego pachnące nowością, drewniane domki z łazienką i w pełni wyposażonym aneksem kuchennym. Na ganku stolik z krzesłami i grillem, w pokojach (dwóch) klimatyzacja, w TV satelita z bajkami, ultraszybki internet nawet na plaży. Wszystko na najwyższym poziomie!

Do tego atmosfera nie do podrobienia… Od pierwszych chwil poczuliśmy pełen relaks, przyjacielski luz i brak hotelowego spięcia, a uśmiech nie schodził z naszych twarzy aż do końca pobytu. Obsługa mówiąca biegle i na poziomie konwersacyjnym w języku angielskim… a kto nie potrafił kombinował w mieszance polskiego, ukraińskiego i rosyjskiego przy udziale pantomimy i szerokiego uśmiechu.

Ale od początku:

KIN_9044

KIN_8985

KIN_9060

POŁOŻENIE:

Prichal 80 znajduje się na Ukrainie, w samym centrum miasteczka Zatoka, nad Morzem Czarnym (a dokładnie nad Zatoką/Limanem Dniestru), 50 kilometrów od przepięknej Odessy, 20 kilometrów od Białogrodu nad Dniestrem (gdzie zwiedzić możemy Twierdze Akermańską). W okolicy znajdują się 2 świetnie wyposażone markety (od paluszków krabowych po piłki plażowe) a do ścisłego centrum i bazaru mamy spacerkiem ok. 8 minut.

Liman – płytka zatoka, która powstała z zalanego, ujściowego odcinka głębokiej doliny rzecznej (jaru). Część limanów ma połączenie z pełnym morzem (np. Zatoka Jahorłycka), a inne są częściowo odcięte piaszczystym wałem, który jest zwany kosą (np. liman Dniestru).

Adres i mapa na dole postu.

DOMEK i otoczenie domku:

Ogromne zaskoczenie! Tak chyba można opisać nasze pierwsze wrażenie gdy weszliśmy do środka. Drewniany 2 pokojowy domek z łazienką, aneksem kuchennym i patio okazał się nowiutkim, pachnącym czystością małym mieszkaniem. Łazienka ze sporym prysznicem ułatwiła nam szybkie ogarnięcie się po podróży (hurtowa kąpiel) a w dużym zlewie mogła myć paszczę cała rodzina na raz. Do tego zapas ręczników i papieru toaletowego, mydło i suszarka. Niby banały… a jednak czasem (często) brakuje ich w tego typu miejscach.

W niektórych domkach i apartamentach (tych dla 6 osób) jest również pralka, 4 palnikowe kuchenki i pełnowymiarowe lodówki.

Dodatkowo: strzeżony, bezpłatny parking na terenie Prichal 80 i marina dla łodzi.

Aneks kuchenny również na 5+ :) 2 palnikowa, elektryczna kuchenka, spora lodówka (bez tzw. barku hotelowego w słonej cenie), duży zlew (spokojnie niemowlaka da się w nim wykąpać), płyn do naczyń, sztućce, talerze, patelnia, garnek, pojemnik do kostek lodu, czajnik. Idealne rozwiązanie dla mam, które gotują dzieciom w podróży (np. z powodu alergii). Sami również mieliśmy frajdę z pichcenia a później z konsumowania naszych dań na ganku… No i to zimne wino z kostkami lodu…

Przestrzeń do spania – to 1 duże łóżko i 1 rozkładana, bardzo wygodna kanapa. W sypialni, na ścianie niewielki telewizor z wieloma kanałami dla dzieci. Co dla nas ważne, łóżko można dosunąć do ściany i zabezpieczyć dziecko przed upadkiem na podłogę (a tak się niestety zdarza w nowych miejscach).

Okolica – Zielona i bardzo relaksująca. Systematycznie zraszane i przycinane trawniki, drzewa dające cień (i możliwość rozwieszenia pomiędzy nimi prania), kolorowe chodniki, figury i rzeźby, zewnętrzne oświetlenie patio, idealna odległość między sąsiadującymi domkami (widzimy się… ale nie słyszymy ;)). Bardzo czysto! Regularnie opróżniane kubły (te na zewnątrz i te w domkach), usuwane pajęczyny z okien, wymiatany popiół z grilla. Żartowaliśmy z Michałem, że teleportowano nas do idealnego osiedla rodem z „Truman Show” ;)

KIN_8901

KIN_8864

KIN_8891

KIN_8873

KIN_8879

gif 4

MORZE, PLAŻA i BASEN

Pierwsza nasza myśl: Toż to Bałtyk! Tylko tłumów, parawanów i nachalnych sprzedawców kukurydzy brak. Woda czyściutka i ciepła jak zupa (nawet wczesnym rankiem 8.00). Łagodne zejście do wody (płytko przez wiele metrów), brak silnych prądów i wysokich fal – to w końcu zatoka. Co bardzo ważne dla maluchów – bardzo dużo muszelek! Odległość naszego domku do największej plaży to ok 200 metrów… do morza 50 metrów. Zdarzyło nam się czegoś zapomnieć z domku (ręcznika, dmuchańców, łopatki) i wycieczka do domku i z powrotem zajmowała kilka minut.

Dodatkowe udogodnienia na plaży: drewniane leżaki, bar plażowy i ogromna trampolina dla maluszków (a w przyszłym sezonie planowany basen na plaży).

Baseny – Strefę basenową odwiedziliśmy wczesnym rankiem, kiedy cały ośrodek jeszcze spał a pan przygotowujący pływalnie dopiero rozkładał pokrowce na leżaki. Przyznajemy, że chcieliśmy sprawdzić jak wygląda woda po piątkowej imprezie przy basenie ;) I ku naszemu zdziwieniu całe otoczenie było wysprzątane a woda krystalicznie czysta.

Pływaliśmy dobre 1,5 godziny i gdy nadeszła chwila przeniesienia się na plaże, dzieciaki z uporem maniaka nie chciały podpłynąć do schodków. Nie i już! Tak jak nie przepadam za basenami (Kinga), tak tutaj czułam się fantastycznie!

KIN_8921

e3aedf_9a86bc7810484bca92068b1f76405fed~mv2_d_2639_1490_s_2

źródło zdjęcia – http://www.prichal80.com/

OGÓLNE WRAŻENIA:

Wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że dawno tak się nie zrelaksowaliśmy. Wyjście na plaże kojarzyło nam się zazwyczaj z chaosem, hałasem, rozbieganym wzrokiem w poszukiwaniu dzieci wśród tłumu turystów i nerwowym pilnowaniem koca. A tu cisza… spokój… lenistwo… prażące słońce i ciepła woda. Domek dał nam chłód, komfort (luksus wręcz), w pełni wyposażoną kuchnię, wygodne łóżka i wieczorny seans bajek dla dzieci… Do późnych godzin nocnych siedzieliśmy na ganku sącząc wino i ukraińskie piwo. Towarzyszył nam przemiły psiak (mieszkaniec Prichal 80 chyba) i obłędnie piękny, srebrny kocur… Dzieci widzieliśmy przez oszkloną ścianę, pełna kontrola nad maluchami :)

Jeśli w ciągu dnia masz ochotę na lody, gofry, plażę pełną dmuchańców i sprzedawców, na stragany z pamiątkami i sprzętem plażowym, wychodzisz do centrum miasta i jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki jesteś w naszej polskiej „Łebie” lub „Mielnie”. Jeśli potrzebujesz na powrót spokoju… wracasz za mury Prichal 80. Dzieciaki mogą bawić się na placu zabaw, na trampolinie, w piachu, w basenach, pod trawnikowymi zraszaczami (hit!), chodniki idealne do jazdy na rowerze i hulajnodze (to drugie przetestowane).

Ogromny plus za świetnie działający internet w każdym miejscu ośrodka! Zawsze 4 kreski zasięgu i sygnał ani razu nie zgubił się. Nawet brodząc w morzu człowiek może sobie zaglądnąć na ulubione strony czy na naszego bloga ;)

Pozdrawiamy przemiły personel i dziękujemy za gościnę! Panie Alise i Anię, oraz panów zajmujących się porządkiem na terenie obiektu (za wskazówki o okolicznych sklepach i za rozmowy o Polsce). Przyjaźni, pomocni i pozytywnie zakręceni ludzie :)

CENY:

Strona, Facebook, Instagram, YouTube

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Przystanek Wrocław

Rodzinne wędrówki górskie

Nareszcie urlop

English & Polish TravelBlog / Poland, Europe, the World

ZABAWA W GOTOWANIE

PODRÓŻE RODZICIELSTWO KUCHNIA

AnnRK: Myśli i słowa wiatrem niesione

Tędy i owędy

Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.

Ohana

Zabawkator

Kajtostany

rodzinne rowerowe wyjazdowe stany

EDEK i MY o kulturze, podróżach i życiu