Polecamy

Koningsdag (Dzień Króla) – Holandia

Pomarańczowa, ludzka fala przelewa się tego dnia przez wszystkie miasta Holandii… My w ogólnym, pospolitym ruszeniu uczestniczymy w Bredzie, w której mamy bazę wypadową na całą Holandię. Już o 6.00 rano biegniemy do centralnego parku i dajemy ponieść się euforii aż do późnych godzin nocnych :)

Na ulicach od wczesnych godzin porannych ustawiają się sprzedawcy dóbr wszelakich. Profesjonalnie przygotowane stoiska z banerami i muzyką oraz na szybko rozłożone koce i stoliki mnożą się na trawnikach i chodnikach. Kupić można wszystko (i za przysłowiowe grosze)… od zabawek i ubrań po kultowe winyle i „antyki” Nie trzeba mieć pozwolenia na sprzedaż – nikt nie kontroluje, nikt się nie sprzeciwia :) Co kilka stoisk atakuje nas zapach wafli, waty cukrowej i śledzi. Piwo leje się strumieniami a co jakiś czas (gdy wiatr zmieni kierunek) wyczuwamy dobrze znany, słodki zapach marihuany ;)

Jest całe 11 stopni. Ubrani w 2 bluzy, kurtkę, czapki i chusty (a dzieci w cienkie rajstopki pod spodniami) dajemy ponieść się tutejszemu ogólnego zahartowaniu i rozbieramy się do krótkiego rękawka. Trwa to całe 2 minuty! Wracamy do naszej polskiej oziębłości i pełni szacunku dla Holendrów opatulamy się znowu pod szyję. Mijają nas dzieci w szortach i japonkach… maluch z drewnianego wózka (na oko 7 miesięcy) wesoło macha do nas gołymi stópkami! Są dekolty i pół nagie pośladki… brakuje tylko basenu (z pomarańczową wodą) pośrodku Bredy i drinków z parasolką ;)

…………………

Breda Holland Holandia Sprzedawca Seller Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe

Breda Holland Holandia Sprzedawca Seller Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Toys Zabawki

Breda Holland Holandia Sprzedawca Seller Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Muzyk Musican Guitar Gitara Oranje

Breda Holland Holandia Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe OranjeLea i mały Holender… Widać świetnie różnicę w odczuwaniu temperatury na dworze ;)

Breda Holland Holandia Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Sweater Sweter Oranje Skull czaszkaTen cudny sweter sprzątnęła nam pewna para sprzed nosa :/

Breda Holland Holandia Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Rower

O godzinie 17.00 – 18.00… sprzedawcy zwijają stragany, pakują cały niesprzedany towar na rowery i cała zabawa przenosi się na starówkę Bredy. Młodzież udaje się na koncerty… Starsi i rodziny z dziećmi znajdują miejscówkę w pubach serwujących lokalne piwo i Oranjebitter (pomarańczowy likier). Co kilkadziesiąt metrów rozstawione są stanowiska/minisceny DJów wokół których tańczą goście lokali.

Kanały wypełniają się łodziami i wszystkim na czym można pływać. Mijamy luksusowe mini jachty, rodzinne łódeczki z 3 pokoleniami na pokładzie… jak i sklecone z desek platformy imprezowe ;) Na kilka tysięcy imprezowiczów widzimy może z 10 kamizelek ratunkowych. Czyżby „wodniacy” podobnie jak rowerzyści byli niezniszczalni?

Wieczór a z nim ciemność przenoszą zabawę na wyższy poziom… Leo ochoczo tańczy z drag queen przy jednej z knajp (zdjęcia nie do publikacji) a Lea wsuwa kolejne przysmaki z gotowych zestawów piknikowo/imprezowych z marketu Albert Heijn (salami, oliwki, ser gouda, krakersy, szynka dojrzewająca) My delektujemy się winem (z zakrętką – tutaj doceniamy ten patent) i zimnym Jupilerem ;)

Wracamy… ząbki, buzia, piżamka… o już o 5.50 POBUDKA… czas do Muzeum Pociągów!!!

Breda Holland Holandia Celebratingday Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Breda Holland Holandia Sprzedawca Celebratingday  Koningsdag Swietonarodowe boat lodka kanal canalbreda Oranje

Breda Holland Holandia celebratingday Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Breda Holland Holandia Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Breda Holland Holandia celebratingday Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe celebration swietowanie Oranje

Breda Holland Holandia celebratingday celebrate canalbreda Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Breda Holland Holandia celebration canalbreda Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Breda Holland Holandia celebratingday celebrate Swietokrola Koningsdag Swietonarodowe Oranje

Advertisements

2 Comments on Koningsdag (Dzień Króla) – Holandia

1. Podpisuję się pod podziwem Holendrów dla wytrzymałości niskich temperatur. My przy ich wyglądaliśmy jak z epoki lodowcowej – czapki, rękawiczki i dzwoniące z zimna zęby :D Pomarańczowe szaleństwo nas zmęczyło ;) My wyrwaliśmy się z tłumu i popedałowaliśmy na plażę ;)

• Dodatkowo nie widziałam ani jednej mamy biegającej za dzieckiem z paczką chusteczek nawilżonych ;) Dziecko upadło, otrzepało się i pobiegło dalej całe brudne ;) Pełen luuuuz…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Przystanek Wrocław

Rodzinne wędrówki górskie

Nareszcie urlop

English & Polish TravelBlog / Poland, Europe, the World

ZABAWA W GOTOWANIE

PODRÓŻE RODZICIELSTWO KUCHNIA

AnnRK: Myśli i słowa wiatrem niesione

Tędy i owędy

Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.

Ohana

Zabawkator

Kajtostany

rodzinne rowerowe wyjazdowe stany

EDEK i MY o kulturze, podróżach i życiu